Hafiz Zulkafly

Bloglovin'

Sabtu, Januari 28, 2017

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Happy Chinese New Year \o/ 

Ok, beberapa hari yang lepas aku blogwalking ke few blogs. Tapi aku tak tinggal jejak pon dekat blog mereka. Sebab aku malu. /tutup muka/. Ok gurau. Tengah jalan jalan tu, aku perasan kebanyakan dari mereka tu ada button follow Bloglovin'. PinInterest pon macam ramai yang pakai. Tapi aku lebih tertarik kepada Bloglovin' sebab nama dia ada perkataan Blog. Hahaha. Jadinya aku tertanya tanya apa itu Bloglovin' sebenarnya. Taknak buang masa, aku terus sign up. Ikut trend lah konon.


So aku ada beberapa soalan untuk mereka yang dah lama dalam dunia bloglovin'. Kalau sudi jawab tolong lah jawab. Kesian aku terkapai kapai buat tanpa ada hala tuju.

1. Apa je yang kita boleh buat dengan Bloglovin' ni?

2. Apa benefit buat bloglovin' kepada blog kita?

3. Apa sebenarnya bloglovin' ni?

4. Bloglovin' ni lebih kurang macam google+ ke?

5. Apa beza followers untuk dua gambar bawah ni ;





Okay itu sahaja soalan yang aku nak tanya. Harap ada yang sudi nak jawab. And harap jugak siapa yang ada bloglovin' tu sudi nak follow hamba yang nubis ini. Terima Kasih.


Sekian.

9 ulasan

  1. yang saya tau, Bloglovin nie mcm senang untuk promote our blog internationally and secara tak langsung, the blog is exposed to worldwide and they auto suggest our blog based on the blog genre/ theme.. Kalau tak salah la.. Nak manage reading list pun senang especially bila nak follow blog from different platform.. Tu yg sy tau la.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. so masa setting pasal genre/theme tu benda yang penting jugak lah ye.
      alaa kalau suggest worldwide pon den punya blog in malay.
      hahaha

      anyway thanks :D

      Padam
  2. kalau taksilap, bloglovin nie macam kira blogger dashboard (automatic letak post feed blog kita), mostly yg pakai wordpress slalu jugak guna bloglovin. :D

    yg follower tu, BV pun keliru. hahahhaha :D takpasti lak. baru cuba guna balik XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. so setiap kali kita update dia akan auto update dekat dashboard bloglovin.
      macam tu?
      and followers kita akan dapat notification ke?

      Padam
  3. I don't know much about bloglovin but it makes reading easier since I can just read blogs I followed on my phone.

    Nurul Rasya | Blog

    BalasPadam
  4. Samalah dah lama sign up Bloglovin' dan recently baru guna pakai balik dekat blog. Tak tahu lagi apa fungsi dan kelebihan dia. Tapi yang pastinya nak memudahkan blogwalking.
    lakiterok.com

    BalasPadam
  5. Yup bloglovin ade apps and paling best ade notification, kita boleh turn on notification blog yg kita nak. Dashboard bloglovin jauh lagi mudah dan cantik drp dashboard blogger

    XX Atheera | http://atheeradayana.com XX

    BalasPadam
    Balasan
    1. OMG kalau macam tu mudah gila lah nak tau orang update blog kan.
      okay boleh dah kot install app bloglovin
      thanks btw XD

      Padam

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED